قاریان قرآن ارومیه

دانلود قرائت از مشاهیر مصطفی اسماعیل ، منشاوی ، عبدالباسط ، راغب مصطفی غلوش

۶ برنامه آموزشی کلاس استاد حاج احمد ابوالقاسمی به صورت تصویری

 

۶ برنامه آموزشی کلاس استاد حاج احمد ابوالقاسمی به صورت تصویری

با فرمت 3gp

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  89/05/19ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

نظر استاد ابوالقاسمی در رابطه با مسابقات

 

فایل صوتی از سخنان استاد حاج احمد ابوالقاسمی در رابطه با برگزاری مسابقات و نحوه تعیین قرعه هابا جئت می تونم بگم کمتر کسی پیدا می شه که اینطور رک و خودمونی درباره مسابقات اظهار نظر کنهاین فایل رو برای دانلود قرار می دم تا خودتون بشنوید و قضاوت کنید

 

دانلود

+ نوشته شده در  88/11/02ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

استاد ابوالقاسمی استاد صوت و لحن‌ : رسيدن به توانايی‌های ويژه صوتی، شرط اصلی قرائت مطلوب قرآن است

گرايش به نغمات و دستگاه‌های عربی از آفاتی است كه دامنگير بسياری ازقاريان و قرآن‌آموزان مبتدی شده است. بسياری از آنها پيش از آنكه در فكر تكميل پايه‌های قرائت، يعنی تجويد، وقف و ابتدا و حتی روانخوانی باشند، بدنبال يادگيری مباحث لحنی هستند و اين، باعث افت كار آنها خواهد شد.

به اعتقاد همه كسانی كه در زمينه قرائت صاحب‌ نظر و تجربه هستند، وارد شدن بی‌موقع و بدون آمادگی به مباحث لحنی، نه تنها به پيشرفت قرائت آنها كمك نمی‌كند، بلكه مانعی برای يادگيری صحيح نيز خواهد شد. برای آشنايی با راه و روش درست يادگيری صوت و لحن قرآن، گفتگوئی را با يكی از قاريان ممتاز بين‌المللی و اساتيد و داوران برجسته صوت و لحن كشورمان انجام داده‌ايم تا ضمن صحبت، پيرامون مباحث صوت و لحن، با او و فعاليت‌هايش نيز آشنا شويم.

 

«احمد ابوالقاسمی» متولد سال 1347 منطقه جنوب‌غربی تهران است و در حال حاضر مدير مركز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظيم حسنی(ع)می‌باشد.

«ابوالقاسمی»درباره آغاز فعاليت‌های قرآنيش می‌گويد:«از سال 56 وارد كلاس‌های آموزش قرآن شدم و در مدت كوتاهی روخوانی را ياد گرفتم. البته ورود من به اين مسير چندان با علاقه وانگيزه هم نبود و درابتدا اصرار وعلاقه مادرم باعث شد تا در اين جلسات شركت كنم. چون پسرعموی من استاد«محمد رضا ابوالقاسمی» نيز از قاريان ممتاز آن زمان بودند، مادرم خيلی دوست داشتند تا يكی از پسرانشان مثل ايشان قاری قرآن باشند.

بعد از اين‌كه يكی دو هفته در كلاس‌های استاد «رضا شهدادی» شركت كردم، برخورد خوب ايشان و محيط دوستانه‌ای كه آن‌جا بود باعث شد تا بحث روخوانی را تكميل كنم.

سال 61 جذب كلاس‌های قرائت استاد «جابر جليلی» شدم كه شايد ايشان استاد معروفی نبودند اما زحمات زيادی برای من كشيدند.

حدود 4،5 سال در جلسات ايشان فقط قرائت‌ها را گوش می‌دادم اما اصلاً جرأت خواندن حتی يك آيه را نيز نداشتم، هرچه استاد به من اصرار می‌كرد نمی‌خواندم تا اين‌كه يك‌روز قسم خوردم كه هرطور شده بايد بخوانم. فردای آن‌روز وقتی برای اولين‌بار درعمرم درحضور چند نفر قرآن را با قرائت خواندم، با تشويق و تعجب استادم مواجه شدم. ايشان از آمادگی من خيلی تعجب كرده بودند و تصور می‌كردند قبل از كلاس ايشان، كلاس ديگری می‌رفتم. به هر حال حضور من در جلسات و شنيدن قرائت‌ها، گوش دادن نوارهای قرآنی كه در منزل ما بودم، نزديكی منزل ما به مسجد و شنيدن قرائت‌هائی كه قبل از اذان از مسجد محلمان پخش می‌شد، همه‌ی اين‌ها سرمايه‌ای شده بود كه از همان ابتدا قرائت خوبی داشته باشم.

 احمد ابوالقاسمی:

اگر كسی بخواهد در بخش صوت و لحن پيشرفت كند،ابتدا بايد از قاريان بزرگ تقليد كند، آن هم تقليد در حالت، طنين و تزيينی كه قاری در صوت خود ايجاد می‌كند نه در جنس صدا؛

ازهمين مسأله برای گفتن يك‌نكته آموزشی استفاده می‌كنم و به اساتيد می‌گويم كه هركسی در جلسات شما اظهار كرد كه من نمی‌توانم بخوانم، اتفاقاً كه می‌تواند؛ چون كسی‌كه هوش موسيقيائی خوبی دارد نقاط ضعفش را بهتر می‌فهمد، به همين دليل از خواندن واهمه دارد، اما كسی‌كه فكر می‌كند می‌تواند بخواند، همين فكر غلط، نشانه‌ی عدم استعداد او است.

بعد از تشويق‌های استادم، به قدری اين موضوع برای من جالب شد كه از آن‌روز به بعد كسی مرا در خانه پيدا نمی‌كرد. آدرس تمام جلساتی كه اطراف منزلمان برگزار می‌شد را پيدا كردم تا جائی كه بعد از گذشت2،3 ماه، 8 جلسه می‌رفتم. ازقبل مغرب آن‌جا نوبت می‌گرفتم تا اولين نفر بخوانم و به جلسه بعدی كه كيلومترها فاصله داشت برسم. هيچ شبی نبود كه جلسه‌ای باشد و من آن‌جا نباشم تا اين‌كه بعد از 6 ماه، خواندن من پيشرفت چشم‌گيری كرد.

آقای «جليلی» نيز حق استادی را به‌جا آوردند و مثل بعضی از اساتيد كه شاگردان با استعدادشان را پيش خودشان نگه می‌دارند ايشان اين كار را نكردند و مرا به جلسه استاد «محمد غفاری» كه آن زمان از بزرگ‌ترين اساتيد قرائت قرآن در ايران بودند، معرفی كردند و من همين‌جا از زحمات ايشان كه مرا با چنين استاد بزرگی آشنا كردند تشكر می‌كنم و جادارد فاتحه‌ای را به روح ايشان هديه كنيم.

 

اين سير ابتدايی كار من بود، بعد از آن با استاد «خدام حسينی» آشنا شدم و به همراه تعدادی از دوستانم كه درزمينه قرائت قرآن كار می‌كرديم از ايشان كه هم محلی ما بودند خواستيم تا جلساتی را در محلمان برگزار كنند.

ايشان هم از همان سال، جلساتشان را برقرار كردند كه تا امروز اين جلسات ادامه دارد و جمعه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.»

از «استاد ابوالقاسمی» در مورد روند قرائت قرآن در ايران می‌پرسم، او می‌گويد: «روند قرائت قرآن در ايران، سير صعودی داشته است وبا جرأت می‌گويم سطح قرائت فعلی قاريان مصری با قاريان ايرانی هم‌تراز است، چون سطح فعلی قرائت قرآن در مصر، مثل 50 سال قبل نيست. آن جو موجبات پرورش قاريان بزرگ را فراهم ساخت.

اگر همان جوی كه 50 سال پيش در مصر ايجاد شد، در كشور ما به وجود آيد، ما قاری در همان سطح خواهيم داشت. البته خيلی‌ها ممكن است اين حرف را قبول نداشته باشند و تصور كنند تنها مصريان صدا و استعداد لازم برای تلاوت زيبای قرآن را دارند، اما من معتقدم قاريان ايرانی نيز توانائی لازم را دارند و فقط تجربه و سابقه ما از آنها كمتر است و گرنه حتی موسيقی آنها نيز موسيقی تبديل شده ايرانی است، مثل لغاتی كه از فارسی به عربی رفته و معرب شده‌اند.»

 نمره دادن به قاری غلط است

اشكال اصلی ما اين است كه به قاری نمره می‌دهيم. قاريان ما بايد سطح بندی و كلاس بندی شوند كه اين كار ما را به داوری عادلانه‌تر، نزديك می‌كند.

فكر می‌كنيد اگر كسی بخواهد در زمينه‌های لحنی پيشرفت كند، حتماً بايد موسيقی بداند؟ اين سؤال من از استاد است كه در پاسخ به آن می‌گويد: «تا حدی بله، البته ممكن است بعضی از خوانندگان اين شبهه برايشان ايجاد شود كه بايد از ابتدا به سراغ موسيقی بروند، در صورتی كه اين طور نيست موضوع اوليه ما در بحث ورود به صوت و لحن، ساختن صدا و كار بر روی صوت است، نه يادگيری مقامات و الحان عربی؛ صدا وقتی زيبا و پخته شد هر مقام و نغمه‌ای را كه بخواند زيبا است، اما اشتباه اصلی ما اين است كه قرآن آموزانمان را از ابتدا به سمت يادگيری مقامات سوق می‌دهيم و همين وارد شدن بی‌موقع و بدون آمادگی به مباحث لحنی، قرائت آنها را دچار افت می‌كند.

اگر كسی بخواهد در بخش صوت و لحن پيشرفت كند ابتدا بايد از قاريان بزرگ تقليد كند، آن هم تقليد در حالت، طنين و تزيينی كه قاری بايد در صوت خود ايجاد كند نه در جنس صدا؛ جنس صدا تقليدی نيست و هر فردی يك نوع صدا با يك رنگ خاصی دارد. مثلاً وقتی شما يك متن عارفانه‌ای می‌خوانيد، حالت خاصی به صدا می‌دهيد كه در محاوره‌های معمولی چنين حالتی را در صدا به‌وجود نمی‌آوريد.

 داوری صوت ولحن، سليقه‌ای است

به هر حال اين آقای داور يك سليقه‌ای دارد، مهم اين است كه از داوران خوش سليقه استفاده شود. ضمن اينكه ما در داوری صوت و لحن بايد از افرادی استفاده كنيم كه خودشان قاريان خوب و ممتازی باشند؛ كسی كه خودش تلاوت خوبی ندارد، چگونه می‌تواند در مورد صوت و لحن نظر بدهد.

بنابراين ايجاد حالت صدای عربی و رسيدن به توانايی‌های ويژه صوتی اولين گام برای كسی است كه می‌خواهد صوت و لحن را ياد بگيرد، اگر كسی به اين حد رسيد و در پی اضافه كردن اطلاعات خود بود، يادگيری موسيقی می‌تواند او را در اجرای بهتر الحان كمك كند.»

بحث صاحب سبك بودن قراء مصری به ميان می‌آيد، «ابوالقاسمی» معتقد است: «تفاوت قرائت‌های قاريان مصری دراختلاف سبك آنها نيست، بلكه در ويژگيهای صوتی قاريان مصری است.»

او می‌گويد: «به عنوان مثال آنچه در خواندن استاد «شحات انور» وجود دارد، يك سبك جديد نيست. همان نغمات و آهنگ‌هايی است كه ديگران خوانده‌اند، منتها با يك صدای جديد و الا چه تفاوتی بين تلاوت «احمد شبيب» و «شحات انور» وجود دارد. ما حتی نشانه‌های تقليد در بعضی از قرائت‌های قراء مصری را می‌بينيم، اگر نوار «سعيد زناتی» را شنيده باشيد، متوجه تقليد صددرصد شحات انور از «زناتی»خواهيد شد. حتی استاد «مصطفی اسماعيل» هم از «طه الفشنی»،«عبدالفتاح» و «منصور بداح» تقليد كرده است، «مصطفی اسماعيل» حتی گرفتگی‌های صدايش هم شبيه «منصور بداح» است.

با اين ديدگاه، «سبك» معنائی متفاوت خواهد داشت و منظور از سبك همان تفاوت در صوت است.

 

سبك از نظر لحنی جائی مطرح می‌شود كه بحث انتخاب رديف آهنگی و يا تعويض‌های مقامات و ارتباط مقام به مقام بعدی باشد كه هر كدام از اينها مرتبه‌ای از سبك هستند كه با اين تعريف، هيچ قاری مصری، صاحب سبك نيست.»

نظر «استاد ابوالقاسمی» را در مورد كيفيت و چگونگی داوری‌های صوت و لحن می‌پرسم، او با اعتقاد به اين‌كه اصولاً نمره دادن به قاری غلط است، ادامه می‌دهد: « اشكال اصلی ما اين است كه به قاری نمره می‌دهيم. قاريان ما بايد سطح بندی و كلاس بندی شوند كه اين كار ما را به داوری عادلانه‌تر، نزديك می‌كند.

و اما اينكه بعضی معتقدند، داوری صوت و لحن سليقه‌ای است، بله سليقه‌ای است. به هر حال اين آقای داور يك سليقه‌ای دارد، مهم اين است كه از داوران خوش سليقه استفاده شود. ضمن اينكه ما در داوری صوت و لحن بايد از افرادی استفاده كنيم كه خودشان قاريان خوب و ممتازی باشند؛ كسی كه خودش تلاوت خوبی ندارد، چگونه می‌تواند در مورد صوت و لحن نظر بدهد.»

+ نوشته شده در  88/07/14ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

دانلود تلاوت سوره های مریم - طه و قدر با صدای استاد حاج احمد ابوالقاسمی

 

برای اولین بار

دانلود تلاوت سوره های مریم - طه و قدر با صدای استاد حاج احمد ابوالقاسمی در مسابقات بین المللی سال ۱۳۸۷ در مشهد مقدس

 

 

دانلود

+ نوشته شده در  88/06/22ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

روايت«احمد ابوالقاسمی»از انفاق «عبدالباسط» به يك قاری مصری

عبدالباسط در يكی از سفرهای خود به همراه «احمد الرزيقی»از قاريان برجسته جهان اسلام به كشورهای عربی، كيف پر از دلاری را كه هديه گرفته بود به او می‌بخشد تا بتواند خانه‌اش را تكميل كند.

«احمد ابوالقاسمی» قاری بين‌المللی قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: در سفری به كشور تركيه من به اتفاق استاد «احمد الرزيقی» با هم بوديم، وی می‌گفت كه اگر استاد عبدالباسط، عبدالباسط شد به خاطر صدايش نبود بلكه به دليل اين‌كه مرد بزرگی بود و خدا هم اين ظرفيت را در او ديد و او را بزرگ و جاودانه كرد.

ابوالقاسمی عنوان كرد: استاد الرزيقی در اين سفر كيفی همراه داشت و به شدت از اين كيف مراقبت می‌كرد و در حالی كه اشك در چشمانش جمع شده بود و می‌گفت: اين يادگار استاد عبدالباسط است.

ابوالقاسمی افزود: رزيقی نقل می‌كرد كه من به اتفاق استاد عبدالباسط به يكی از كشورهای عربی رفته بوديم و به دليل اين كه از استاد برای حضور در محافل بسياری دعوت می‌شد، برای اين كه ايشان قبول دعوت كند بسيار هديه و پول به ايشان اعطا می‌كردند. روز آخر سفر اشاره شده به من پاكتی پر از دلار دادند و به استاد عبدالباسط يك كيف سامسونت پر از دلار و با اين كه من از استاد جوان‌تر بودم ايشان احساس كرد من ناراحت شدم، قبل از اين كه داخل كيف را ببيند به من گفت من احتياجی به اين كيف ندارم و چون تو در حال ساختن خانه هستی نياز داری و به اصرار بسيار كيف را به من داد. وقتی من اين كيف را باز كردم ديدم پر از پول است و من خانه‌ام را با همان پول و با عنايت استاد عبدالباسط ساختم و هر زمانی كه به اين كيف نگاه می‌كنم ياد استاد گرانقدر و جاودان تاريخ قرائت قرآن را گرامی‌ می‌دارم.

اين قاری بين‌المللی با اشاره به خاطره‌ای ديگر از استاد عبدالباسط نقل كرد: يك نفر از كشور هند به فرودگاه قاهره می‌رود و می‌گويد من قصد دارم به خانه استاد عبدالباسط بروم و فردی وی را تا درب منزل استاد می‌برد و ايشان به همراه همسرش به مدت يك هفته در خانه استاد عبدالباسط مهمان بوده است.

ابوالقاسمی در ادامه افزود: در روز آخر اقامت اين فرد هندی در خانه استاد، ايشان به او می‌گويد من می‌خواهم به تو هديه‌ اختصاصی بدهم و به اين منظور برای تو قرآن تلاوت كنم، استاد عبدالباسط سه تلاوت 45 دقيقه‌ای برای او انجام می‌دهد. اگر استاد عبدالباسط هزاران دلار هم به اين مهمان هندی می‌داد آن‌قدر ارزش نداشت كه در اتاقی به طور اختصاصی برای او قرآن بخواند.

وی تصريح كرد: من نوار اين تلاوت‌ها را شنيدم و با شنيدن اين تلاوت‌ها متوجه شدم صدای استاد عبدالباسط بدون اكو، مانند شيشه می‌ماند و بسيار جذاب و شنيدنی است و داشتن چنين روحيه‌هايی است كه لطف خداوند را شامل حال قاريانی چون عبدالباسط می‌كند.

ابوالقاسمی در پايان گفت: در صدا و تلاوت‌های استاد عبدالباسط خضوع، خشوع و ادب خاصی ديده می‌شود. از 90 درصد از نقاشی‌ها و يا خواندن افراد می‌توان به روحيات درونی آن‌ها پی‌برد كه به طور قطع و طبق شواهدی كه ديگران نقل كرده‌اند اين خضوع و خشوع و ادب خاص در اخلاق استاد عبدالباسط ديده شده است.

 

برگرفته از پایگاه ایکنا

www.iqna.ir

+ نوشته شده در  88/05/14ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

محفل انس با قرآن با حضور استاد احمد ابوالقاسمی

+ نوشته شده در  88/05/14ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

مجموعه تلاوتهایی از استاد حاج احمد ابوالقاسمی

 

مجموعه تلاوتهایی از استاد حاج احمد ابوالقاسمی

جمع تلاوتهای زیبای استاد حاج احمد ابولقاسمی

انعام                ق-ذاریات(آلمان)               حجرات               جن مزمل(آلمان)

لقمان(بوشهر)        نمل(اسلامشهر)       صافات-ص(اسلامشهر)          تحریم

انعام۲          اسرا               فاطر           جن            نحل             رعد

شوری۱           شوری(منزل درچه ای)         یوسف(آلمان)            انعام۳ 

جن مزمل۲         مریم(جلسه استاد پناهی)           مریم-طه        نحل-اسرا

یوسف(زنجان)              حديد            زمر                قصار               اسرا

منبع

+ نوشته شده در  88/05/14ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

مسابقات اوقاف از دید حاج احمد ابوالقاسمی

چند روز پیش استاد احمد ابوالقاسمی مهمان شبکه قرآن سیما بودند .

قاری برنامه هم آقای فردی بود . بین مجری و حاج احمد در مورد مسابقات صحبتی

شد که خیلی جالب بود . حاج احمد به نکته هایی اشاره فرمودند که مطمئنم شنیدنش برای هم مفید خواهد بود .

 

دانلود فایل صوتی

 

+ نوشته شده در  88/01/14ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

چندتا عکس از استاد حاج احمد ابوالقاسمی

 

استاد حاج احمد ابوالقاسمی در شهرستان بناب

عکس مراسم معارفه مدیر جدید گروه تلاوت رادیو قرآن استاد ابوالقاسمی

استاد ابوالقاسمي by amin-n.

+ نوشته شده در  88/01/04ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

گفتگو با استاد ابوالقاسمی

 

گفتگوی شبکه ایزان صدا با استاد حاج احمد ابوالقاسمی

دانلود مصاحبه

 

+ نوشته شده در  87/11/12ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

همراه با نوای روح‌بخش كلام وحی در فرهنگ‌سرای قرآن

همراه با نوای روح‌بخش كلام وحی در فرهنگ‌سرای قرآن

گروه فعاليت‌های قرآنی: رويكرد اصلی جلسه قرآن استاد ابوالقاسمی بحث درباره ابعاد فنی صوت و تلفيق صحيح الحان قرآنی با صوت هر يك از قاريان با در نظر گرفتن ويژگی‌های صوتی قاری است؛ گزارش زير روايت خبرنگار ايكنا از جلسات هفتگی «احمد ابوالقاسمی» در فرهنگ‌سرای قرآن است.

«احمد ابوالقاسمی» قاری بين‌المللی قرآن

بعد از ظهر روزهای سه‌شنبه هر هفته اگر سری به فرهنگ‌سرای قرآن بزنيد چهره‌های آشنايی از قاريان جوان و ممتاز جمهوری اسلامی ايران را می‌بينيد كه در آن‌جا در حال رفت و آمدند، همه در تكاپو هستند تا رأس ساعت 16:30 روزهای سه‌شنبه خود را به فرهنگ‌سرای قرآن و به محل سالن اجتماعات برسانند.

اگر با آن‌ها همراه شوی خواهی ديد كه همه منتظر آمدن فردی هستند تا دمی با هم نشسته و از سفره پربركت قرآن توشه‌ای برگيرند، استاد جلسه كسی نيست جز يكی از برجسته‌ترين قاريان حال حاضر جمهوری اسلامی ايران، استاد «احمد ابوالقاسمی».

خلاصه اين‌كه سه‌شنبه‌های هر هفته در فرهنگ‌سرای قرآن صدای زيبای قاريان جوان ايرانی فضا را معطر می‌كند و استاد ابوالقاسمی نيز با متانت و صبر مثال‌زدنی تلاوت‌های قاريان جوان كشورمان را گوش كرده و نكات فنی لازم را به آن‌ها گوشزد می‌كند.

رويكرد اصلی جلسه قرآن استاد ابوالقاسمی بحث درباره ابعاد فنی صوت و تلفيق صحيح الحان قرآنی با صوت هر يك از قاريان با در نظر گرفتن ويژگی‌های صوتی قاری است و استاد سعی می‌كند تا چشم‌انداز صحيحی از يك تلاوت صحيح و مطابق با معيارهای استاندارد را در ذهن قاری ترسيم كند.

استاد ابوالقاسمی بعد از قرائت يكی از قاريان در توصيه‌ای به همه قاريان حاضر در جلسه می‌گويد: بينيد، به نظر شما تلاوتی كه دوست شما انجام داد چه چيزی كم داشت؟ با اين‌كه از نظر لحن و تنوع مقام بسيار قشنگ بود ولی احساس می‌كنيد كه در دل شما ننشسته است، چرا؟

وی ادامه می‌دهد: هميشه بايد اين چراها را از خود بپرسيم، به نظر شما چرا «محمد عمران» با اين‌كه بهترين قرائت‌ها را از خود به جای گذاشت اما در حد قاريانی مثل «عبدالباسط محمد عبدالصمد» و يا «مصطفی اسماعيل» چندان شهرتی پيدا نكرد.

 احمد ابوالقاسمی:
هميشه بايد اين چراها را از خود بپرسيم، به نظر شما چرا «محمد عمران» با اين‌كه بهترين قرائت‌ها را از خود به جای گذاشت اما در حد قاريانی مثل «عبدالباسط محمد عبدالصمد» و يا «مصطفی اسماعيل» چندان شهرتی پيدا نكرد

ابوالقاسمی می‌افزايد: هنر يك قاری اين است كه تاكتيك و تكنيك قرائت خود را خيلی زود به مخاطب لو ندهد و اجازه ندهد كه مخاطب حدس بزند كه قاری در فكر انجام چه كاری است، زيرا اين در ذهن مخاطب ايجاد حساسيت كرده و در نتيجه آن چيزی كه مورد نظر قاری است درست از آب در نمی‌آيد.

جمعيت تمام فضای سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای قرآن را پر كرده است، البته همه قاريان نمی‌توانند در اين جلسه بخوانند، زيرا كثرت قاريان و وقت محدود اين اجازه را نمی‌دهد و از اين رو بعضی از قاريان شايد هر سه يا چهار هفته يك بار نوبت تلاوت به آن‌ها برسد.

البته من خيلی خوش شانس بودم كه استاد مرا به عنوان آخرين قاری جلسه اين هفته به جايگاه دعوت كرد، من آياتی از ابتدای سوره «تحريم» را برای تلاوت برگزيدم، هرچند به نظر استاد كليت قرائت من خوب به نظر می‌رسيد اما وی دو نكته را به من متذكر شد، يكی كم‌كاری در خواندن پرده‌های اوج و ديگری كمبود نفس و مقرر شد كه من روی اين دو نكته تمرين لازم را انجام داده تا در جلسه بعد به استاد ارائه كنم.

به نقل از ایکنا

+ نوشته شده در  87/11/10ساعت   توسط حامد ولیزاده  | 

تلاوت تحقيق استوديويي احمد ابوالقاسمي

تلاوت های تحقيق استوديويي استاد احمد ابوالقاسمي

سوره شعرا

سوره بقره - آیه 233

سوره روم

سوره روم

سوره بقره - آیه 257

سوره احزاب

سوره نمل

+ نوشته شده در  87/06/11ساعت   توسط حامد ولیزاده  |